Hönsmamman

Alla inlägg under september 2014

Av MissJA - 11 september 2014 19:44

Det är något som nästan alla har ett svar. Bara det att alla tror olika.. En sak är då säker. I år är det rätt mycket rönnbär. Så frågan om det innebär att man kommer att få vältränade armar av allt snöskottande eller inte.

Annars då, sen i tisdags har jag försökt få till ett blogginlägg men har bara blivit halvklar innan plikten kallat. Denna vecka har varit galen. 3 föräldramöten! Phu!! Det känns om jag har varit borta mer än jag varit hemma. Å längtan efter barnen, sängen, hästarna M å bara lite lugn å ro har avlöst varandra enligt nån form av rullande schema.

Dessutom har det luskammats. Det går visst löss på både skola å förskola å idag hörde jag att det även var nåt fall på jobbet. (Å jag har känt hur det fantomkliat i hårbotten) men inga löss. Phu!

Av MissJA - 8 september 2014 12:18

Hittade detta muntra mail på skolans informationssida. Å genast börjar det klia i håret. Snacka om att påverkas psykiskt!

Av MissJA - 6 september 2014 19:38

Idag började vi som vanligt med ridskola, V fick rida på Sudden.

Brittsommaren är i sitt esse. Å vi beslöt oss för att ta en tur i skogen å plocka lingon.

Efter 4 timmar i skogen på soliga kalhyggen där vi plockat bär, svamp å diddi byggt ett hus av stenar på en stor sten, hoppat över döda träd å stora klippblock åkte vi till mina föräldrar å åt en god middag, surströmming :p

Nu är vi strax hemma. Ikväll blir det nog att softa, natta barn å rensa ett gäng karl johan svamp som vi fick. Den smörsopp vi hittade var tyvärr bara maskmat.

Hoppas att alla ni andra har haft en fin lördag! Kram

Av MissJA - 4 september 2014 09:42

Nu är hösten här å det innebär att snart duggar det tätt med födelsedagar å på det julafton. 2 fyller i oktober å 2 i december å sen 1 i februari. Å därför så brukar jag börja planera ungefär nu så att det blir lite genomtänkta saker som ges. Vi har satt en summa som vi försöker att hålla, den gäller typ leksaket osv som de vill ha men kanske inte behöver. Utöver det brukar de få saker de skulle fått ändå men då som paket. Alla presenter behöver inte vara ting, ibland har de fått upplevelser som tex. åka en dag på nåt äventyrsbad.

Denna månad börjar vi även köpa det som ska bli presenter. Detta för att sprida ut kostnaden över tid. Med julklappar har jag sedan jag blev mamma haft ett stoppdatum för julklapparna. 1:a advent ska det vara det vara så gott som färdigt. Sen blir det några mysiga stunder med paketinslagning det eftersom jag sällan slår in sakerna på en gång.

Av MissJA - 3 september 2014 07:02

Det är så orättvist att det är så. Just när klockan ringer är väl sängen som absolut skönast. Täcket å kudden har blivit ett med kroppen. Tänk att bara kunna snooza lite. Men jag vet att om jag gör det riskerar jag väcka E å det är inte lämpligt att hon vaknar redan då. Så jag masar mig upp utan att snooza. Å går upp å plankar, gör kaffe å fixar mig för jobbet, med vakna med nrj i hörlurarna. Det fungerar, fast bog hade det vart skönare att kunna få sova vidare en stund..

Nu kliver jag in på jobbet! Ha en fin onsdag allesammans!

Av MissJA - 2 september 2014 14:33

Jag sitter på skolgården å kollar på ett gäng 6-åringar som leker. Jag är så j-la kissnödig att jag tror jag spricker. Men leken är rätt vild så jag törs inte gå härifrån.

Imorse gick allt superbra å snabbt å när diddi ville bli pirat så gick det bra. Jag piratmålade både E å D medan jag åt lite frukost.

Igår var jag i stallet å red sent. E var svår att natta (kanske kände hon på sig att mamma skulle fara bort). Dessa sena riddagar blir sömnen lidande, men det är det värt ändå.

Å på det fattas bara vardagspusslet, barn, make, hem å jobb... Idag blir det att åka direkt till stallet från jobbet. Det är bättre, då blir inte sömnen lika påverkad, men barnen hinner sakna mig lite längre. Tur de har en bra pappa :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards