Hönsmamman

Alla inlägg den 21 september 2014

Av MissJA - 21 september 2014 19:21

Idag har jag varit inne i köket. Jag har bla kokat en stor hink med lingonsylt å som alltid gjort det till minne av farfar. Innan jag drog igång syltkoket så satt jag en saffransdeg (har varit sugen på lussekatter länge).
När sylten var klar så bakade nästan hela familjen lussekatter innan lunch.

Efter lunch förberedde jag å M mat å jag färgade håret. Sen var jag å V till childrens house å köpte en present å sprayfärg för håret. Diddi skulle på kalas.

När M å diddi var på kalaset så tog jag hand om massa äpplen å gjorde äppelmos, både vanlig å rosa av lite av våra egna äpplen. I år har vi fått vår största skörd någonsin!

Nyss förberedde jag Bittes äppelpaj som är tänkt till efterätt imorgon...
Nu är jag klar för denna dag å tänkte nöjd runda av denna dag. Idag hann jag göra lite nytta :)

På bilden, några lussekatter, rosa osockrad äppelmos, å ett av våra snövitsäpplen.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards