Hönsmamman

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av MissJA - 8 mars 2010 00:49

Så då var det gjort. Ett sätt att göra mig av med den ångest som gnager mig, jag sökte en kurs via miroi aldelens nyss :) Jag ska läsa matte B (igen..) har försökt mig på den kursen ca 5 gånger tidigare men det har aldrig lyckats. Alla försöken har inte varit så väl utförda dock.. Om jag ska försöka sammanfatta mitt förhållande till matte så är det uselt!! Om det finns något som heter mattedysleksi så måste jag ha det!!


1:a försöket slutade när jag blev sjukskriven och skulle göra om kursen när jag gick om den årskursen.


2:a försöket blev ett fett IG


3:e försöket hade jag en lärare som efter 3:e veckan på en termins kurs berättde att hur jag än försökte skulle jag få IG. så jag sket i kursen. Jag var på lektionerna så att jag inte skulle tappa studiebidraget men lyssnade på musik eller sov istället för att delta. På slutprovet ritade jag en streckgubbe och skrev mitt namn..


4:e försöket höll faktiskt på att lyckas men något hände (minns inte) så det sket sig.


5:e försöket var när jag var gravid med lillan och var ordinerad sängläge.. Då kunde jag ju lika gärna räkna lite tänkte jag. Men så blev min son sjuk, försökte ta upp studierna igen på vårterminen. Anlände till 1:a lektionen med en baby på 3 veckor.. Sedan rasade allt samman. Inte faan kan man räkna matte när man aldrig får sova pga en vrålande bäbis, en sjuk pojke och en knarkande, våldsam sambo!!


Men nu jäklar!! Jag ska banne mig fixa det. Jag behöver kursen för att kunna utbilda mig till det jag vill bli (redovisningskonsult, eller nåt sådant)..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards