Hönsmamman

Alla inlägg under maj 2016

Av MissJA - 27 maj 2016 12:06

Träffade en läkare idag. Blev sjukskriven i 2 veckor på grund av akut stressreaktion och anemi (har fortfarande inte fått upp järnvärdet sedan operationen i februari).

Det känns bra. Nu kan jag varva ner och lägga mitt fokus på försäljningen och barnen.

Just nu sitter jag i solen och jobbar på en text om vårt boende som ska va färdig till visningarna. I em blir det att fara till Hällsboskolan som har vernissage och nåt informationsmöte om nästkommande läsår.

Av MissJA - 26 maj 2016 12:55

Nu är det mycket. Lite för mycket kan man säga. Min ork är typ slut. Ringde jobbet nyss å meddelade att antingen blir jag hemma som sjukskriven nästa vecka eller med semester. Jag måste komma ner i varv. Sova, vila äta och vara, bara vara. Å ja visst ja, sälja vårt radhus, å allt annat. Men kunna lägga fokus där utan att va på jobbet 8,5 timmar varje dag åxå.

Så ser det ut just nu. Å jag väljer att lyssna på kroppen. Hälsan kommer först.

Ta hand om er!!

Av MissJA - 23 maj 2016 22:25

Som jag skrev i inlägget före, nu ska vi sälja! Vår mäklare jobbar med annonsen nu. Förhoppningsvis finns den på hemmet i slutet av veckan!

Å idag är det första dagen jag mått ok, visst jag är sliten av febern, men förkylningen är även den typ borta!

Sen kom det ett brev med posten. Ett roligt besked, å en medföljande räkning på härliga femtiotusen kronor! Men det är i sin ordning,det är handpenningen på vårt husbygge :)

Nä nu ska jag sova, imorrn är det jobb som det ska vara :)

Godnatt

Av MissJA - 23 maj 2016 22:16

Så var det gjort. Tack alla delaktiga för hjälpen med städningen inför fotograferingen. Särskilt med tanke på att jag var sänkt av en ful förkylning. Piffa hemmet med feber hade varit omöjligt utan bra hjälp. Ni är bäst!!

Här kommer en liten sneak peak

Vardagsrum

Kök

Toalett nere

Sovrum nere

Baksida

Framsida

Badrum uppe

Killarnas sovrum

Tjejrum

Av MissJA - 18 maj 2016 18:43

Idag var vi å tittade in i ett smart 168 som just nu håller på att byggas i Röbäck. Det känns att det är större än det smart 150 vi varit inne i tidigare. Vi börjar på riktigt landa i vårt val av hus och i allt rörande vår byggresa. Deras planlösning på övervåningen liknar den vi har tänkt oss. Det kändes riktigt bra. På bottenvåningen var det annorlunda, men jag är rätt säker på att det vi tänkt kommer bli jättebra.

Annars så vaknade jag imorse med feber. Å så pass mycket att trots eezeneo har jag fortfarande 38,1. Bläää! Har inte tid att va sjuk! På fredag kommer hon som ska hjälpa oss med sista touchen på fixet här hemma inför stundande försäljning. Å i helgen är det ju det stora städmaratonloppet ska gå av stapeln. Innan dess måste familjen åxå pigga på sig så de kan åka bort utan att smitta ner mina svärföräldrar.

Av MissJA - 17 maj 2016 22:17

Gemensamma städkvällen här på kärnvägen gick av stapeln för oss nu ikväll.

Det är lite blandade känslor att lämna området. Vi har trivts så bra här. Det är ju bara att vi blev en på pass stor familj som gjorde att vi måste flytta. Alla trevliga grannar, kommer vi att sakna.
Men glädjen över att se E prata om sitt egna rum, och så vidare gör längtan desto större. Just nu är jag faktiskt mest nervös över var vi ska bo mellan försäljning och färdigt hus?

Vi lämnade hemmet en stund nu på em för att bl.a kolla på några smart 168 hus som byggs i Röbäck å så for vi förbi Hippologum för där i klubbrummet har de en grej som vi funderar på att göra till E att ha i sitt rum, när huset är färdigt. Kolla in bilden ovan, varje hästtjejs lekplats...

Av MissJA - 17 maj 2016 13:00

E vattkoppsprickig ( drygt 100st i ansiktet) showar lite. 
 

Jag filmade V D å en av V's kompisar
 

V å K var borta å vi passade på att cykla förbi några gamla vänner. 
 

Vår kära diskmaskin gav upp och i väntan på den nya (som kom idag) fick V å K ta varsin omgång disk. V var först ut. Å det var inte roligt tyckte hon. 
 

D å en av grannarnas barn hänger
 
  v äter lunch efter ridskolan

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards