Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2016

Av MissJA - 4 januari 2016 22:33

Nu verkar vintern va här på riktigt, hoppas jag. Barnen har varit ute till och från hela dagen å lekt i snön. E som blivit väldigt förkyld har mest varit inne med mig å pysslat/ sett på film. Jag tejpade upp ett stort papper på vardagsrumsbordet å satt fram vattenfärger, skoj att se hur de flesta av barnen gjorde sin signatur på pappret under dagen.

Jag har beslutat mig för att varje ledig dag jag är hemma rensa bort en soppåse med skräp. Visst vissa dagar blir det nog kanske mindre, å andra mer, men det är ett riktmärke. Såhär långt har jag gjort förrådet å köket. Imorgon ska M å barnen fara med en laddning skräp till åvc. Dessutom är en hel flyttlåda full med nya loppisgrejer. Det är både roligt å väldigt jobbigt att gå igenom allt! Efter en avklarad soppåse är jag helt slut. I och för sig har jag ju då även haft hand om barn, å all markservice då m har jobbat idag. Enligt rensa i röran med feng shui så ska man gå igenom några frågor varje gång man tar upp en pryl. Typ, behövs den, används den, gillar jag den, trasig/ hel å på så sätt avgöra ödet för varje enskild pryl. Men, nu är köket klart! Nästa projektrum, toaletten. Men det får vänta till på onsdag för imorgon ska jag jobba istället. Skönt med en paus.

Nä nu är det dax att försöka sova. Ladda batterierna inför morgondagens bravader.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards