Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2014

Av MissJA - 14 juli 2014 22:03

Idag har jag å M jobbat å svettats floder. Det har varit varmt å kvavt å åskan gick ordentligt ett tag. Jag har varit å köpt inredningsdetaljer till V's rum. Vi har burit möbler å diverse saker. Aldrig märker man väl så tydligt hur mycket prylar mabnhar förrän man ska flytta runt på allt.

Medan vi slet å kämpade emot tiden så var barnen hos mormor å morfar. Jag hade en tid hos natrapaten kl 14:30 å innan dess var vi tvugna att ha fixat allt tungt. Vi hann :) i och för sig hoppade vi över lunch å fika å åt istället skräpmat till middag.

Mitt natrapatbesök visade sig var en bra investerin då jag blivit sned. Ett ben var 3cm kortare än det andra. Å efter massa knakande så har jag åter lika långa ben å nacken känns åxå bättre :)

Resultatet blev över förväntan. Hela övervåningen känns ny. Nu är det bara grabbarnas rum som ska målas om delvis. Även hallen/lekrummet blev helt ok. Visar tjejrummet nu. Det andra får jag visa senare. Det hann lekas där innan jag hade möjlighet att fota.

Det bästa av allt är att V var supernöjd å sa "mamma du är jätteduktig" å det vet ju alla som är föräldrar att det är inget säger i onödan.

Av MissJA - 13 juli 2014 21:36

Sedan i fredags har jag haft fullt upp med ett fixa rummet projekt. V vill ha ett eget rum. Ett Tjejrum. Å killarna som ofta bygger lego å leker med fordon ska få dela rum istället. Så nu är rummet diddi hafi målat i nya färger, möblerna åxå. Imorgon ska vi flytta om barnen sen ska det va klart. Med vilja kan man, även med en nacke som gör ONT. Värktabletter å vetevärmare å en vilja av stål så kan man få det mesta uträttat.

En sneakpeak av rummets väggar tänkte jag bjuda på :)

Av MissJA - 9 juli 2014 21:13

Just nu har vi govärme, uppe över 30 till och med. Det är ju max 10 sådana dagar per år så då ska man passa på att njuta!! Så glass, saft, isvatten å frappe det är bara att njuta av allt de kalla å goda.

Lite panik får man ju ändå när solen gassar å det blir asvarmt både inne å ute. Barnen blir ju snabbt dåliga på att dricka å jag får huvudvärk. Så jag täckte för å stängde alla fönster. Å erbjöd baren att se på tv/ spela på surfplattorna.

Sen badade de i polen/ sprang i vattenspridaren osv resten av dagen. V hade kompis idag igen, å ikväll ska tjejerna sova här. Just nu är de på stan å ser Ace Wilder med M å jag nattar smått.

Igår hade barnen vattenkrig med vår granne å superduktiga fotograf Ida.

Å igår kväll var vi förbi våra vänner som flyttade till hus för några år sedan. Det är alltid så trevligt att ses, synd bara att det blir så sällan. Å deras killar som var små när vi lärde känna varandra har blivit stora killar! Tiden går... Imorgon ska vi ses igen å åka å bada så härligt det ska bli.

Av MissJA - 8 juli 2014 08:35

Igår hade vi tänkt åka till mickelbo å kolla in djuren där, men när dagen grydde varm å solig så tänkte vi om. Vi drog på en oplanerad tur till vännäsbadet. Å det var ett bra val. Vi alla hade roligt!!

Sen åt vi pizza till middag, vilket har blivit lite av en tradition när vi är i vännäs. Sen hann vi även hälsa på min farmor åxå innan barnens godnattlarm började tjuta och vi begav oss hemåt.

Många gånger så kan jag tycka att de är de små minisemestrarna som blir mest lyckade. Barn gillar ju sällan att sitta fastspända långa stunder nära varandra i en varm bil. Dessutom så gynnar det ju de som har företag i ens närområde att semestra lite så. Å nog kan det vara trevligt att göra många olika utflykter än att göra en stor.

Av MissJA - 6 juli 2014 21:00

.
Minnen från min uppväxt.
Vattna kalvarna i hagen.
Ljusa sommarnätter med dimma på den spegelblanka sjön.
Fågelkvitter.
Sena ridturer i nattens tillfälliga svalka.
Solen som skiner, gräset som grönskar.
Vilda blommor var man än ser.


     
Barfota.
Solvarma stenar.
Barnen leker, badar å njuter. Kliar på myggbett.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Mat ute i det fria, glass å saft å melonbitar.

Göken gal, svanarna simmar lugnt i vattnet. En läsestund på en filt på gräsmattan.

Myntets andra sida innehåller hårt arbete för bönderna - slåtter! Höet för vintern ska skördas. Många svettiga timmar å hårt slit.

Ett axplock från denna helg från vårt paradis

Av MissJA - 4 juli 2014 21:09

Å hemma "buggar" vi just nu...
jag nattar det går åt h-vete å de går upp å leker.

Jag städar lite de häller ut salt..

Jag nattar, de blir hungriga igen.

De fikar jag städar. E river ut en blomma..

Jag nattar å inser att det aldrig kommer bli rent hemma...

Utöver det är k på sjukhuset. Det ska ju aldrig gå smidigt för honom här i livet. Nu hade stygnen på magen vuxit fast, å det blev inte bättre än att de fick lov att söva honom för att lyckas få bort stygnen... Stackars liten!!

Av MissJA - 3 juli 2014 13:29

Idag är en sådan dag då det finns för mycket att göra å jag får inte nåt gjort. Jag påbörjar nåt men innan det är klart har jag gått vilse i nåt annat. Timmarna går å alla ojgorda saker pockar på min splittrade uppmärksamhet. Barnen är som de är mest å vädret är trist. Å här går jag omkring å försöker söva E, inte särskillt framgångsrikt. V gnäller å vill rida mer än vad jag kan erbjuda.

Av MissJA - 2 juli 2014 19:50

Jag är helt slut! Trött, matt!
Som en boll med pyspunka. Så jag har parkerat mig i sängen. Ute regnar det. Mysigt. Hemma är det lagom stökigt. Men väljer att strunta i det.

Idag kom min mobil tillbaks. Å för att förhindra fler skärmskador köpte jag ett skydd.

Nä nu ska jag bara softa

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards