Hönsmamman

Alla inlägg den 17 september 2017

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum när jag var liten. Den var orsaken till många mardrömmar i skräckfilmsklass.) Så det passar nog fint...

Men efter ha brutit foten 2 gånger på under 80 dagar, drabbats av eventuell sorkfeber, har man inte flow. Så igår hände det igen; Ole dole olyckan var framme igen!! Jag höll på att hugga av mig vänster pekfinger, när jag skulle fixa brasved till kaminen. Så nu ikväll har jag varit på primärvårdsjouren å blivit ihopsydd. Hade inte tid med det igår, trots blodvite som borde ha räckt till en å annan blodpudding. Detta innebär att jag numer har ett spjälat, ihopsytt finger på vänstra handen å gipsortos på vänstra foten. Det är lite svårt att använda kryckorna. Borde nog vara sjukskriven, ligga hemma invirad i bubbelplast å njuta av att vara smärtfri med mina bra väldigt recetpbelagda värktabletter.

Men näe då. Då skulle jag få dåligt samvete, stackars mina kollegor som får ännu mer att rodda med. Det går inte. Dessutom se M bygga ensam på carporten å rodda med allt annat. Skulle nog skada mig mer på så sätt. Så jag kommer att ta mig till jobbet förhoppningsvis med skjuts så jag får äta mina värktabletter ändå. Å skulle nåt inträffa (typ att jag snubblar på en pinne å spetsar buken) får jag lösa det då :p

Tidigare månad - Senare månad

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards